Geestelijke gezondheid voor nieuwkomers: luisteren heelt |
De reguliere ggz en praktijkondersteuners zijn vaak niet goed toegankelijk voor nieuwkomers, waardoor mentale problemen te laat worden gesignaleerd. Sommigen belanden na lange wachttijden bij psychologen of psychiaters, terwijl hun vragen vooral sociaal, praktisch of cultureel van aard zijn. Hoe kan dit beter? |
|
|
|
|
|
 |
|
Ruimte voor contact tussen gemeenten en religieuze organisaties |
Kan een gemeente contact en samenwerking aangaan met religieuze organisaties? Hoe vul je als gemeente de scheiding tussen kerk en staat in? KIS biedt een overzicht van de inhoud van de scheiding tussen kerk en staat, en hoe dit geïnterpreteerd kan worden. |
|
|
|
|
|
 |
|
Aan de slag met moskeeonderwijs |
Voor veel islamitische ouders is het van belang dat hun kinderen kennis opdoen over hun geloof en zich religieus vormen. Een groot deel van de islamitische kinderen in Nederland volgt wekelijks informeel onderwijs bij de moskee. KIS ontwikkelde concrete instrumenten voor moskeeën om te werken aan de doorontwikkeling van hun onderwijs. |
|
|
|
|
|
 |
|
Volg ons op social media voor het laatste KIS-nieuws |
|
|
|
|